HANDLEIDING

Leerplandoen: 

1 Onder begeleiding en in concrete situaties relevante en toegankelijke informatie vinden en selecteren uit: 

2 Onder begeleiding en in concrete situaties relevante en toegankelijke informatie gebruiken.

3 Onder begeleiding en in concrete situaties mondeling en schriftelijk informatie inwinnen en meedelen:

4 Onder begeleiding analoge of digitale hulpmiddelen gebrui- ken om de communicatie en het taalvaardig handelen te opti- maliseren, zoals:

5 Bij het luisteren en het lezen , indien nodig en onder bege- leiding, volgende strategieën gebruiken:

6 *Zich bij het lezen en luisteren blijven concentreren, on- danks het feit dat men niet alles begrijpt.

12 Onder begeleiding opdrachten van beperkte omvang en van relatief korte duur in groep realiseren via volgende stap- pen :

14 Gepast ageren:

22 Aan de hand van concrete voorbeelden uit de eigen leef- wereld verhelderen dat omgevingsfactoren en micro- organismen invloed hebben op de menselijke gezondheid zoals

25 Onder begeleiding toepassingen en elementen uit de eigen leefwereld in verband brengen met natuurwetenschappelijke verschijnselen zoals: 

Projecten: 

Gezondheid &corona 

Evaluatie: 

Organisatorisch: 

De leerlingen hebben allemaal een laptop nodig. De leerlingen zullen ongetwijfeld extra ondersteuning nodig hebben bij het invullen van de webquest. Het proefje zal in groep moeten gebeuren waardoor het eenvoudig kan zijn om de leerlingen in diverse groepen te steken. 

Bronvermelding: 

Kersbergen, C. & Haarhuis, A. (2016). NatuurOnderwijsInzichtelijk. Bussum: Countinho. 


Sinaasappel Boomgaard. Vers geperst in 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin